onsdag 13 april 2011

Nattligt inlägg

Hoho jaja.. Sitter här vid datorn och lyssnar på musik, kan inte sova som vanligt. Thumbs up.
Nej, men känner mig faktiskt inte ens trött nu så. Hm, eller jo.. om jag känner efter så kanske jag är lite trött då, men onödigt att känna efter, kommer ju inte att kunna somna ändå.

Är inne i något litet glädjerus nu, så får försöka ta vara på det. Händer inte så ofta nu för tiden. Men är det inte så att när man säger åt sig själv att njuta, så förstörs själva njutningen för att man fokuserar på att njuta. Det är när man njuter omedvetet som man njuter som mest, kanske?
Alltså jag menar, vi säger att du står och tittar ut över en fantastisk utsikt och så kommer du på dig själv, "wow vad fint, njut av det här nu". Då hamnar tankarna istället på att försöka ta till vara på tillfället, ta in så mycket upplevelse som möjligt, och då hamnar energin i fel tanke. Så är det för mig i alla fall. Och så blir jag frustrerad över att det inte går att njuta mer, sen efteråt tänker jag "varför njöt jag inte mer". Sjukt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar